مهره جوشی (شش گوش و چهارگوش)

weld nuts

مهره جوشی شش گوش و چهارگوش از کاربردی ترین انواع مهره ها برای اتصال به صورت جوشکاری شده هستند که در صنعت کاربرد دارند. ذائده های روی این مهره ها برای جوشکاری استفاده شده و باعث ثابت شدن اتصالات می شوند. این مهره ها در گریدهای مختلف m5، m6، m8 و m10 و غیره با متریال استیل و فولاد کربن با استانداردهای DIN 928 و DIN 929 تولید می شوند.

دسته ها:
استعلام قیمت و خرید عمده و خرد

مهره جوشی چیست؟

در صنعت محکم شدن پیچ و مهره و عدم حرکت آنها در اثر لرزش و ارتعاشات اهمیت بالایی دارد. به طوریکه برخی از انواع مهره فلزی روی سطح مورد نظر با جوشکاری کاملا ثابت می شوند. مهره جوشی یکی از انواع مهره های فلزی است که دارای ساختار شش گوش و چهارگوش بوده و داخل آنها رزوه شده است. بر روی مهره های جوشی شش گوش سه ذائده و روی چهار گوش، چهار ذائده قرار دارد. این ذائده ها برای جوشکاری استفاده می شوند.

انواع گرید مهره جوشی

در خرید مهره پیچی یکی از نکات مهم، تناسب ابعاد مهره با نوع پیچ و واشر و متریال به کار رفته در بدنه مهره است. به همین دلیل مهره های جوشی در گریدهای مختلف تولید می شوند. از کاربردی ترین این گریدها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهره جوشی M4
  • مهره جوشی m8
  • مهره جوشی m6
  • مهره جوشی m10
  • مهره جوشی m5
  • مهره جوشی M12
  • مهره جوشی M15

جنس مهره جوشی چیست؟

یکی از مهم ترین فاکتورهای تعیین کننده کیفیت مهره های جوشی، جنس آنها است. به دلیل جوشکاری در روند اتصال مهره به سطح مورد نظر، بدنه مهره باید فلزی و مقاومت باشد. علاوه براین، این مهره ها در بخش های صنعتی استفاده شده و در معرض تماس با مواد خورنده هستند. لذا باید ضدزنگ تولید شوند. بر همین اساس می توان آنها را در دو گروه زیر دسته بندی کرد:

مهره جوشی استیل

مقاوم ترین نوع مهره جوشی شش گوش و چهارگوش، مدل های تولید شده با استنلس استیل است. مهره جوشی استیل مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی داشته و کاملا ضد زنگ است. به همین دلیل کاربرد گسترده ای در اتصال موتور و قطعات در صنایع پتروشیمی دارند.

مهره جوشی فولاد کربن

در بدنه این مهره ها از فولاد کربن استفاده می شود و قیمت مناسب تری نسبت به استیل دارد. با توجه به اینکه فولاد کربن در برابر خوردگی مقاومت مطلوبی ندارد، بعد از جوشکاری، مهره آبکاری می شود. برای این مهره ها از روکش و آبکاری گالوانیزه سرد و گرم و داکرومات استفاده می شود.

انواع مهره جوشی از نظر ساختار

یکی از اصلی ترین تفاوت ها در انواع مهره جوشی، شکل و ساختار ظاهری آنها است. تمام این مهره ها استوانه های رزوه کاری شده هستند، اما تراش های ایجاد شده روی آنها با هم فرق دارد. بر اساس شکل ظاهری در دو گروه زیر دسته بندی می شوند:

مهره جوشی شش گوش

یکی از مقاوم ترین انواع مهره مدل های شش گوش هستند که برای صنایع و اتصالات سنگین استفاده می شوند. در طراحی این مهره ها استاندارد DIN 929 رعایت شده و در گریدهای متنوع تولید می شوند. مقاوم ترین این مهره ها از متریال استیل تولید شده و ضد زنگ هستند. بر روی بدنه مهره جوشی شش گوش، سه ذائده برای جوشکاری وجود دارد.

جدول سایزبندی مهره جوشی شش گوش

جدول سایزبندی مهره جوشی شش گوش

مهره جوشی چهارگوش

در صنایعی که نیاز به اتصال مهره به سطح وجود دارد اما مقاومت بیش از اندازه زیاد مدنظر نیست، مهره چهارگوش کاربرد دارد. بر روی بدنه استوانه ای این مهره ها تراش های چهارگوش ایجاد شده و روی آنها چهار ذائده برای جوشکاری تعبیه شده است. در طراحی این مهره ها استاندارد DIN 928 رعایت می شود.

جدول سایزبندی مهره جوشی چهارگوش

جدول سایزبندی مهره جوشی چهارگوش

کاربرد مهره جوشی

در حالت کلی این مهره ها در تمام صنایع که نیاز به ثابت شدن پیچ و مهره و عدم امکان باز و بسته شدن آنها وجود دارد، مهره جوشی کاربرد دارد. برخی از موارد کاربرد این مهره ها صنایع پتروشیمی، نفت و گاز، صنعت خودروسازی، صنایع دریایی، صنعت تولید ماشین آلات هستند.

قیمت مهره جوشی

مهم ترین عامل در تعیین قیمت مهره جوشی، جنس بدنه، گرید و سایز، نوع روکش و تعداد گوشه ها است. به همین دلیل قیمت مهره جوشی M8، M6، M5 و غیره با بدنه استیل و فولاد کربن با هم فرق دارند. به دلیل تنوع بالا در این مهره ها، برای استعلام قیمت می توانید با کارشناسان فروش نوین صنعت پارس تماس بگیرید.

خرید مهره جوشی

برای خرید مهره جوشی شش گوش و چهارگوش در تمام گریدها با بدنه استیل و فولاد کربن آبکاری شده می توانید محصولات نوین صنعت پارس را انتخاب کنید. این مهره ها بر اساس استانداردهای بین المللی طراحی و تولید شده و بدون واسطه با قیمت مناسب به سراسر ایران ارسال می شوند. کارشناسان فروش این مجموعه آماده ارائه مشاوره رایگان قبل از خرید هستند.