مهره خروسکی قالب بندی (مهره بالدار)

wing nuts

مهره خروسکی یا مهره بالدار (wing nuts) یا مهره بولت نوعی مهره استوانه ای رزوه شده است که دو ذائده شبیه بال روی آن اجرا می شود. این بال ها برای باز و بسته شدن آسان مهره کاربرد داشته و در مهار پیچ نیز نقش مهمی ایفا می کنند. مهره خروسکی قالب بندی و صنعتی در انواع مختلف فلزی، استیل و چدنی در سایزهای مختلف با استاندارد din 315 تولید و در بتن ریزی و سایر صنایع کاربرد دارد. برای خرید مهره بولت خروسکی در گریدهای m5، m8، m22، m24 و m32 و غیره می توانید سفارش خود را در نوین صنعت پارس ثبت کنید.

دسته ها:
استعلام قیمت و خرید عمده و خرد

راهنمای خرید مهره خروسکی صنعتی و قالب بندی

نوین صنعت پارس تولیدکننده و تامین کننده مهره بولت خروسکی صنعتی و بتن ریزی در گریدهای متنوع بوده و با قیمت مناسب بدون واسطه محصولات خود را عرضه می کند. به دلیل ابهام هایی که در خرید مهره خروسکی استیل و چدنی و غیره وجود دارد، در ادامه راهنمای خرید برای این محصول ارائه می دهیم:

مهره خروسکی چیست؟

از مهم ترین ویژگی های موجود در ساختار و ظاهر مهره بولت یا مهره بالدار و خروسکی می توان به دو بال بلند روی بدنه مهره اشاره کرد. این بال ها شباهت زیادی به تاج خروس داشته و به همین دلیل در صنعت با نام مهره خروسکی شهرت دارد. برای نصب این مهره فلزی، در یک سمت پیچ و واشر قرار گرفته و در پشت پانل مورد نظر مهره بالدار قرار می گیرد. بال های این مهره ها شبیه به دستگیره بوده و به همین دلیل برای باز و بسته شدن نیاز به آچار ندارند.

انواع مهره بولت خروسکی

مهره های بالدار از نظر شکل ظاهری تفاوت زیادی با هم ندارند. بدنه استوانه ای برخی از این مهره ها بلند بوده و برخی کوتاه تر طراحی می شوند. اصلی ترین تفاوت در این مهره ها جنس بدنه آنها است. بر این اساس می توان مهره های خروسکی بولت را در گروه های زیر دسته بندی کرد:

مهره خروسکی فلزی

با توجه به اینکه مقاومت مهره ها تاثیر مستقیم بر میزان محافظت آنها از پیچ دارد، به همین دلیل اغلب با متریال فلزی تولید می شوند. نوع فلز به کار رفته در مهره با بر اساس کاربرد و شرایط محیط استفاده از آنها با هم ممکن است تفاوت داشته باشد.

مهره خروسکی استیل

در بدنه این مهره ها از استنلس استیل استفاده شده و به همین دلیل کاملا ضد زنگ هستند. علاوه براین، استیل در برابر خوردگی، نوسان دمایی و ضربه و فشار مقاومت بالایی داشته و به همین دلیل این مهره ها بیشترین کاربرد را در صنعت دارند.

مهره خروسکی فولادی

مهره های بالدار فولادی نسبت به نوع استیل از مقاومت کمتری نسبت به نم و رطوبت و تماس با مواد خورنده شیمیایی برخوردار هستند. برای بالا بردن مقاومت مهره ها در آنها روکش گالوانیزه سرد و گرم و داکرومات به کار رفته و از نظر قیمت در سطح پایین تری از استیل قرار دارند.

مهره خروسکی چدنی

متریال چدن داکتیل برای این مهره ها بیشتر در محصولاتی به کار می رود که در قالب بندی استفاده می شوند. مهره بولت خروسکی چدنی قیمت ارزان تری نسبت به استیل دارد.

مهره خروسکی پلاستیکی

مهره خروسکی پلاستیکی از مواد پلاستیکی فشرده تولید شده و برای اتصال قطعات سبک در اسباب بازی، لوازم خانگی و موارد مشابه استفاده می شوند.

مهره خروسکی قالب بندی

مهره های بولت بر اساس شکل ظاهری در دو نوع بدنه استوانه ای بلند و کوتاه دسته بندی می شوند. مدل های دارای بدنه استوانه ای بلند در قالب بندی و بتن ریزی استفاده می شود. این مهره ها اغلب از چدن داکتیل و فولاد با روکش گالوانیزه گرم تولید شده و قطر رزوه آن بر اساس قطر میلگردها تعیین می شود. از مزایای مهره خروسکی بتن ریزی می توان به ایجاد اتصال قوی در قالب ها و جلوگیری از فاصله بین دیوارهای دو طرفه در زمان بتن ریزی اشاره کرد. علاوه براین، بال های بلند این مهره باعث باز و بسته شدن آسان و سریع آنها می شود.

استاندارد و سایزبندی مهره خروسکی

مهره خروسکی بتن ریزی و قالب بندی و غیره استاندارد DIN 315 به کار می رود. به دلیل کاربرد بسیار زیاد این مهره ها، در گریدهای متنوعی تولید می شوند که برخی از آنها عبارتند از:

  • مهره خروسکی 8
  • مهره خروسکی m5
  • مهره بولت 22
  • مهره بولت 32
  • مهره بولت 24
  • مهره بولت 25
  • مهره بولت 20

در جدول زیر سایزبندی و مشخصات فنی انواع مهره بولت خروسکی را می توانید مشاهده کنید:

سایزبندی مهره خروسکی

کاربرد مهره خروسکی صنعتی

اصلی ترین کاربرد این مهره ها در بتن ریزی و قالب بندی است. چون مهره ها براحتی باز و بسته شده و مقاومت بالایی دارند. علاوه براین، این مهره ها در اتصالات الکتریکی، لوله کشی و اتصال شیرها، بستن قفسه های فلزی، اتصال تسمه ها و موارد مشابه کاربرد دارند.

قیمت مهره خروسکی قالب بندی

در تعیین قیمت مهره خروسکی بولت یا مهره بالدار مهم ترین فاکتورها ابعاد و سایز، جنس و نوع مهره است. مهره های دارای بدنه استوانه ای بلند متریال بیشتری در ساخت نیاز داشته و به همین دلیل با قیمت بالاتری ارائه می شوند. علاوه براین، قیمت مهره خروسکی استیل نسبت به چدن و فولاد بیشتر است. تعداد واسطه ها میان تولیدکننده و خریدار، کیفیت محصول و برند از دیگر فاکتورهای موثر در تعیین قیمت مهره خروسکی به شمار می روند. با توجه به اینکه نوین صنعت پارس تولید کننده این مهره ها بوده و بدون واسطه آنها را ارائه می دهد، لذا قیمت محصولات آن در سطح مناسبی هستند. جهت استعلام قیمت می توانید با کارشناسان فروش نوین صنعت پارس تماس بگیرید.

ساخت مهره خروسکی

نوین صنعت پارس در زمینه ساخت مهره خروسکی صنعتی و قالب بندی با متریال باکیفیت فلزی استیل، فولادی روکش دار و چدن فعالیت دارد. در تمام مراحل ساخت استانداردهای DIN 135 رعایت شده و محصولی قابل کاربرد در صنایع مختلف ارائه می دهد.

فروش مهره خروسکی صنعتی

اگر به دنبال یکی از مقاوم ترین انواع مهره بولت قالب بندی و صنعتی هستید، محصولات نوین صنعت پارس گزینه ایده آلی هستند. این محصولات با بهترین متریال ضد زنگ و مقاوم در برابر نوسان دمایی و عوامل محیطی تولید شده و دارای تضمین کیفیت هستند. جهت خرید مهره خروسکی قالب بندی یا بتن ریزی و صنعتی می توانید با کارشناسان فروش این مجموعه تماس گرفته و از مشاوره رایگان آنها بهره مند شوید.