مهره سر بسته یا مهره گنبدی با استاندارد DIN 917، DIN 986، DIN1587 در جنس های فولادی، استیل و برنجی تولید شده و یکی از مقاوم ترین انواع مهره فلزی به شمار می رود. ساختار این مهره ها از بخش شش گوش و کلاهک گنبدی شکل تشکیل شده و انتهای آن کاملا بسته است. به همین دلیل محافظ خوبی در برابر آسیب به پیچ بوده و جلوه ظاهری ایده آلی دارد. نوین صنعت پارس تولیدکننده مهره سربسته فولادی و برنجی در سایزهای متنوع بوده و این محصولات را به صورت عمده و جزئی به فروش می رساند.

مهره سربسته چیست؟

مهره سر بسته همان طور که از نامش مشخص است، برخلاف سایر انواع مهره انتهای بسته دارد تا از آسیب به پیچ و ورود گرد و خاک، رطوبت و غیره از درز محل عبور پیچ جلوگیری کند. این مهره ها دارای کلاهک هستند و از نظر سایزبندی تنوع بالایی دارند. قسمت بالای این نوع مهره مانند مهره های شش گوش بوده و به همین دلیل با پیچ های شش گوش بیشترین کاربرد را دارند.
شش گوش بودن قسمت ابتدایی مهره های گنبدی باعث بالا بردن مقاومت پیچ و پراکنده شده فشار در تمام بخش ها می شود. قسمت انتهایی آن نیز محافظ انتهای پیچ است. علاوه براین، بسته بودن انتهای مهره تاثیر زیادی بر جلوه ظاهری آن داشته و در سطوح قابل رویت مانند لوازم خانگی کاربرد گسترده ای پیدا کرده اند.

انواع مهره گنبدی

یکی از اصلی ترین تفاوت ها میان این مهره ها، متریال و جنس آنها است. از رایج ترین مهره های گنبدی از نظر جنس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مهره سر بسته استیل

یکی از مقاوم ترین و بهترین انواع مهره گنبدی محصولات تولید شده با استیل یا فولاد ضد زنگ است. فولاد آلیاژی به کار رفته در این مهره ها مانع از خوردگی مهره در صورت تماس با مواد شیمیایی و اسیدی می شود. علاوه براین، نم و رطوبت نیز بر آنها اثر منفی نداشته و زنگ نمی زنند. از مهره گنبدی استیل در صنایع تصفیه آب و فاضلاب، پتروشیمی و خودروسازی استفاده می شود.

مهره سربسته فولادی

این نوع از مهره ها با فولاد خشکه تولید شده و از نظر قیمت در سطح ارزان تری نسبت به استیل قرار دارند. برای بالا بردن مقاومت مهره ها در برابر خوردگی و زنگ زدگی از روکش های گالوانیزه سرد و گرم برای آنها استفاده می شود.

مهره سربسته برنجی

از دیگر انواع مهره سر بسته می توان به نوع برنجی آن اشاره کرد. در ساخت این مهره گنبدی برنجی از آلیاژ مس و روی استفاده شده و رنگ آن شبیه به طلایی است.

انواع استاندارد مهره سربسته

تمام مهره های سربسته دارای انتهای گنبدی شکل هستند. اما از نظر ظاهر با هم کمی تفاوت دارند که به نوع استاندارد استفاده شده در آنها ارتباط دارد. از جمله استانداردهای این مهره ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استاندارد DIN 917: این مهره ها ساختار شش گوش داشته و انتهای بسته آن برجستگی کمی دارد. به همین دلیل شباهت کمتری به گنبد داشته و بیشتر شبیه به شش ضلعی بسته است.

استاندارد DIN 1587: رایج ترین نوع مهره های گنبدی بوده و بخش شش گوش و گنبدی آن کاملا از هم متمایز هستند. برجستگی گنبد در این مهره ها زیاد است و قطر آن با قطر رزوه پیچ برابر است.

استاندارد DIN986: این مهره ها از جنس فولاد کربن یا فولاد خشکه تولید شده و به عنوان مهره قفلی نیز کاربرد دارند. ساختار این مهره ها تفاوت کمی با DIN1587 دارد. قطر بخش گنبدی این مهره ها از قطر رزوه پیچ کمتر است.

استاندارد DIN 1589: این مهره ها به مهره سربسته بلند نیز شهرت داشته و ضد زنگ و بسیار مقاوم هستند. به همین دلیل در محیط های اسیدی بیشترین کاربرد را دارند.
مهره سر بسته بلند
این مهره ها از نظر ساختار شباهت زیادی با سایر انواع مهره گنبدی دارند، با این تفاوت که بخش کلاهک آن بزرگتر طراحی می شود. این مهره ها با پیچ های بلند استفاده شده و در استانداردهای DIN 917، DIN 1587 و DIN 986 تولید می شوند.

کاربرد مهره سربسته

محافظت از پیچ و عایق کاری سطح در برابر نفوذ آلودگی و مواد این مهره ها باعث کاربرد گسترده آنها در صنایع مختلف شده است. برخی از موارد کاربرد آنها عبارتند از:

  • خودروسازی: بستن قطعات مختلف از جمله موتور، ترمز و غیره
  • موتورسازی و دوچرخه سازی: اتصال موتور، ترمز و چرخ ها
  • لوازم خانگی: اتصال قطعات داخلی ماشین لباسشویی، یخچال و غیره
  • ساخت تجهیزات پزشکی
  • اتصال و فیکس کردن قطعات ماشین آلات صنعتی
  • اتصال قطعات داخلی تجهیزات کشاورزی

قیمت مهره سر بسته

در محاسبه قیمت مهره سربسته مهم ترین عامل نوع آن است. چون این مهره ها در انواع DIN 917، DIN 1587، DIN 986 تولید شده که از نظر ساختار با هم فرق دارند. علاو براین، جنس و ابعاد و کلاس مهره از دیگر فاکتورهای مهم در قیمت گذاری هستند. برای استعلام قیمت مهره گنبدی استیل و برنجی می توانید با کارشناسان فروش نوین صنعت پارس تماس بگیرید.

خرید مهره سربسته

در خرید مهره گنبدی استیل و برنجی و غیره کیفیت متریال به کار رفته در آنها و رعایت تمام استانداردها در طراحی و تولید اهمیت بالایی دارند. به همین دلیل خرید از تولیدکننده شناخته شده بهترین انتخاب است. نوین صنعت پارس یکی از مراکز فروش مهره سر بسته در تمام سایزها بوده و محصولاتی باکیفیت را با قیمت مناسب به سراسر ایران ارسال می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان فروش این مجموعه تماس بگیرید.

تولیدکننده مهره سربسته

نوین صنعت پارس تولیدکننده مهره سربسته در سایزهای مختلف بر اساس استانداردهای متنوع است. این مجموعه در طی سالها فعالیت موفق به تولید محصولاتی باکیفیت تضمین شده است و با قیمت مناسب و بدون واسطه به سراسر ایران عرضه می کند. علاوه بر تولید، نوین صنعت پارس در زمینه تامین مهره گنبدی ایرانی و خارجی نیز فعالیت دارد.