مهره پرچی لبه دار (Flange Nut Rivet)

Flange Nut Rivet

مهره پرچی لبه دار نوعی مهره پرچی با بدنه استوانه ای رزوه دار و لبه تخت است که در جنس های آهنی، فولادی و استیل تولید می شود. لبه به کار رفته در این مهره پرچ گرد لبه دار تاثیر زیادی بر جلوگیری از حرکت و چرخش پیچ داخل آن داشته و مانع از خروج مهره و پیچ می شود.

دسته ها: ,
استعلام قیمت و خرید عمده و خرد

ساختار مهره پرچی لبه دار

برای اتصال قطعات به سطوحی که به قسمت پشتی آنها دسترسی وجود ندارد از مهره پرچی لبه دار می توان استفاده کرد. بدنه این نوع مهره فلزی استوانه ای بوده و داخل آن رزوه برای چرخش آسان پیچ اجرا شده است. برای اتصال این مهره ها به قسمت پشت سطوح ابتدا قسمت مورد نظر سوراخ می شود. سپس مهره در آن قرار گرفته و با ابزار پرچ کاملا ثابت شده و لبه آن بسیار محکم در پشت سطح قرار می گیرد. در نهایت پیچ در داخل مهره وارد می شود. سایزبندی مهره پرچی گرد لبه دار بر اساس متریک و اینچ در استانداردهای مختلف انجام می شود. سایزبندی این مهره ها بر اساس قطر بدنه، قطر رزوه، ضخامت لبه و طول بدنه انجام می شود. از رایج ترین سایزبندی های این مهره ها می توان به M3، M4، M5، M6، M8، M10، M12، M14، M16، M18، M20 میلی متر یا 1/8″، 5/16″، 3/8″، 1/2″، 5/8″، 3/4″، 1″ اینچ اشاره کرد. تمام این سایزبندی های مهره پرچی لبه دار در محصولات نوین صنعت پارس موجود و قابل سفارش است.

جنس مهره پرچی گرد لبه دار

متریال و مواد به کار رفته در این مهره ها بر اساس نوع کاربردشان انتخاب می شود. مهره های پرچ لبه دار مورد استفاده در محیط های دارای نم و رطوبت و مواد خورنده زیاد از استنلس استیل تولید می شود. در سایر صنایع برای اتصال قطعات فلزی از فولاد کربنی با روکش استفاده می شود. آبکاری های انجام شده روی مهره های فولادی و آهنی تا حد مطلوبی می تواند مقاومت آنها را در برابر شرایط محیطی بهبود دهد. در انتخاب جنس مهره های پرچی لبه دار لازم است به تاثیر متریال بر وزن، مقاومت و قیمت آنها توجه شود. مدل های استیل وزن سبک تر با مقاومت بالاتر نسبت به نوع فولاد کربنی دارد. در مقابل، نوع استیل این مهره ها گران تر از فولادی هستند.

جدول سایز مهره پرچی گرد لبه دار

جدول سایز مهره پرچی گرد لبه دار

ویژگی های مهره پرچی لبه دار

  • نصب آسان: مهره پرچی لبه دار را می‌توان به راحتی و با ابزار ساده نصب کرد.
  • اتصال محکم: این مهره ها اتصال محکم و دائمی ایجاد می‌کند که در برابر لرزش و ضربه مقاوم است.
  • مقاومت در برابر چرخش: لبه مهره مانع از چرخش آن در هنگام نصب می‌شود.
  • مقاومت در برابر خوردگی: مهره ها از جنس فولاد ضد زنگ و روکش دار در برابر خوردگی مقاوم هستند.
  • تنوع: مهره پرچی لبه دار در انواع مختلف، از جمله جنس، اندازه، شکل، ضخامت لبه و نوع مهر و موم، موجود است.

کاربرد مهره پرچ گرد لبه دار

  • صنعت خودرو: برای اتصال قطعات بدنه، صندلی‌ها، داشبورد و سایر اجزا
  • صنعت لوازم خانگی: برای اتصال قطعات در یخچال، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و غیره
  • صنعت ساختمان: برای اتصال درب‌ها، پنجره‌ها، سقف‌ها و سایر سازه‌های فلزی
  • صنعت مبلمان: برای اتصال قطعات در مبلمان فلزی و چوبی

علاوه بر موارد فوق، این مهره ها در صنایع مختلفی مانند هوافضا، راه‌آهن، کشتی‌سازی و غیره نیز کاربرد دارند. در حالت کلی برای اتصال قطعات به بدنه لوله، سطوح فلزی و چوبی و پلاستیکی بیشترین کاربرد را دارند.

قیمت مهره پرچی لبه دار

قیمت مهره پرچی لبه دار بر اساس اندازه و سایز و جنس محاسبه می شود. هر اندازه ابعاد و ضخامت بدنه بیشتر باشد، به همان نسبت قیمت نیز افزایش پیدا می کند. برای استعلام قیمت مهره پرچی لبه دار می توانید با کارشناسان فروش نوین صنعت پارس تماس بگیرید.

خرید مهره پرچی لبه دار

نوین صنعت پارس تولیدکننده، تامین کننده و مرکز فروش مهره پرچی لبه دار در سایزهای متنوع در جنس های آهنی، فولاد کربنی و استیل بوده و محصولاتی با کیفیت تضمین شده را ارائه می دهد. این مهره ها به صورت عمده بدون واسطه و با قیمت مناسب به سراسر ایران ارسال می شوند.