مهره کاسه نمدی (مهره اورینگ دار)

Nylon insert Lock Nuts

مهره کاسه نمدی یا مهره اورینگ دار یکی از انواع مهره قفلی با شکل شش گوش یا چهارگوش است که واشر پلاستیکی در داخل آن باعث جلوگیری از حرکت پیچ و مهره می شود. این مهره فلزی با استاندارد DIN 985 در جنس های فولادی، آهن و استیل در سایزبندهای متنوع تولید می شود. نوین نصعت پارس تولیدکننده و تامین کننده مهره کاسه نمددار با قیمت مناسب بوده و به صورت عمده خرید را می توانید ثبت کنید.

دسته ها:
استعلام قیمت و خرید عمده و خرد

مهره کاسه نمدی چیست؟

مهره کاسه نمدی یا مهره اورینگ دار یکی از کاربردی ترین و مقاوم ترین انواع مهره در صنعت است که از دو بخش تشکیل شده است. بدنه اصلی این مهره ها شش گوش یا چهارگوش بوده و در داخل آن رزوه های پیچ اجرا شده اند. واشر پلاستیکی در داخل لبه منحنی بدنه فلزی قرار گرفته و با ایجاد اصطلاک از لغزش مهره و پیچ در اثر لرزش زیاد جلوگیری می کند. در صنایعی که نیاز به آب بندی اتصالات است، از مهره اورینگ دار می توان استفاده کرد. بعد از محکم شدن مهره، در اثر لرزش به پیچ و مهره آسیب وارد نشده و از نشت سیالات نیز تا حد زیادی جلوگیری می کند. در بخش های صنعتی که امکان استفاده از اتصالات جوشی وجود ندارد از مهره کاسه نمددار کاربرد دارند.

نحوه عملکرد مهره کاسه نمدی

  • مهره بر روی پیچ بسته می‌شود و واشر نمدی در بین مهره و سطح کار فشرده می‌شود.
  • با سفت شدن مهره، واشر نمدی بیشتر فشرده شده و به طور کامل سطح کار را آب‌بندی می‌کند.
  • اصطکاک بین واشر نمدی و سطح کار، مانع از شل شدن خود به خود مهره در اثر ارتعاشات و لرزش‌ها می‌شود.

انواع مهره قفلی کاسه نمدی

علاوه بر تفاوت هایی که در سایزبندی و اندازه ارتفاع و نوع رزوه ها در این مهره وجود دارد، جنس بدنه آنها نیز با هم فرق دارد. از نظر جنس این مهره ها در گروه های زیر دسته بندی می شوند:

  • مهره فولادی: برای جلوگیری از زنگ زدن مهره در تماس با مواد خورنده و نم و رطوبت، روکش های گالوانیزه گرم و سرد در آنها به کار می رود. این مهره ها قیمت مناسب تری نسبت به استیل دارند.
  • مهره استیل: در ساخت این مهره ها از استنلس استیل استفاده شده و به همین دلیل ضدزنگ بوده و مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارند.

مزایای استفاده از مهره اورینگ دار

  • آب‌بندی کامل و بدون نشتی در محل اتصال
  • جلوگیری از شل شدن خود به خود مهره در اثر ارتعاشات و لرزش‌ها
  • مقاومت در برابر خوردگی به دلیل استفاده از فولاد ضد زنگ و روکش گالوانیزه

کاربرد مهره کاسه نمدی

در حالت کلی در تمام صنایع که نیاز به آب بندی اتصالات برای جلوگیری از نشت سیالات است می توان از این مهره استفاده کرد. علاوه براین، در اتصالات قطعاتی که دچار لرزش و ارتفاع زیاد هستند، مانند موتور، سیستم تعلیق و گیربکس مهره قفلی واشردار کاربرد دارد.

جدول سایزبندی و استاندارد مهره کاسه نمدی

سایزبندی مهره قفلی کاسه نمدی بر اساس سایز رزوه، ارتفاع مهره و ضخامت واشر نمدی انجام شده و استاندارد DIN 985 در آن رعایت می شود. در جدول زیر مشخصات و سایزبندی مهره کاسه نمدی را می توانید مشاهده کنید:

جدول سایزبندی و استاندارد مهره کاسه نمدی

قیمت مهره کاسه نمدی

در محاسبه قیمت مهره کاسه نمدی اصلی ترین فاکتورها جنس بدنه و واشر و سایزبندی آنها است. علاوه براین، نوسانات نرخ ارز و تعداد واسطه ها میان تولیدکننده و خریدار نیز بر قیمت مهره اثر زیادی دارد. با توجه به اینکه نوین صنعت پارس تولیدکننده و تامین کننده این مهره ها است، لذا با قیمت مناسب می توانید محصولات را خریداری کنید.

خرید مهره کاسه نمدی (اورینگ دار)

برای خرید مهره اورینگ دار آهنی و فولادی ضد زنگ در تمام سایز و گریدها با کیفیت تضمین شده می توانید خرید خود را در نوین صنعت پارس ثبت کنید. برای ثبت سفارش کافیست با کارشناسان فروش این مجموعه تماس بگیرید. کارشناسان نوین صنعت پارس آماده ارائه اطلاعات و مشاوره رایگان هستند.