مهره کوپلینگ شش گوش

Hex Coupling Nut

مهره کوپلینگ شش گوش Hex Coupling Nut یک قطعه فلزی در جنس های فولادی، برنجی و استیل است که با نام مهره بلند شش گوش نیز در صنعت استفاده می شود. داخل این مهره ها با رزوه درشت رزوه کاری شده و بدنه آنها به شکل شش گوش اجرا می شود. با توجه به طول زیاد مهره و داخل رزوه شده، از آنها برای اتصال دو قطعه نرینگی قرار گرفته و به عنوان واسط اتصال عمل می کند. کاربرد اصلی مهره کوپلینگ در اتصال و افزایش طول پیچ‌ ها یا میله ‌ها در صنایع مختلف، از جمله صنعت ساخت و ساز و ماشین‌آلات است. انواع مهره کوپلینگ فولادی و استیل با قیمت مناسب را می توانید به صورت عمده و خرد در نوین صنعت خریداری کنید.

دسته ها:
استعلام قیمت و خرید عمده و خرد

مهره کوپلینگ چیست؟

مهره کوپلینگ شش گوش یا مهره بلند با استاندارد DIN 6334، DIN 9071 و DIN 1479 به صورت شش گوش طراحی شده و دو سر آن دارای رزوه های درشت کلاس 6h براساس استاندارد din 13 اجرا می شود. بدنه مهره بلند یا کوپلینگ از متریال فولادی، استیل، برنج و آلومینیوم بوده و به همین دلیل از مقاومت بالایی برخوردار است. اصلی ترین کاربرد این مهره فلزی اتصال دو قطعه دارای رزوه نرینگی بوده و برای افزایش طول دو اتصال نیز می توان از آن استفاده کرد. به دلیل شش گوش بودن بدنه، باز و بسته شدن این مهره ها با آچار انجام می شود.

استاندارد انواع مهره کوپلینگ شش گوش

مهره های بلند شش گوش براساس نوع کاربرد و شرایط محیط استفاده از آنها در جنس های مختلفی تولید می شوند و برای هر یک استاندارد خاصی ارائه شده است. از استانداردهای مهره کوپلینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استاندارد DIN 6334: مهره های تولید شده با این استاندارد دارای جنس های برنجی و آلیاژهای مسی بوده و برای محیط های دارای مواد شیمیایی خورنده و رطوبت بالا به ندرت استفاده می شوند.
  • استاندارد DIN 9071: در این مهره ها از فولاد آلیاژی 304 استفاده شده و در گرید A2 70 تولید می شوند.
  • استاندارد DIN 1479: برای اتصال مهره های تمام رزوه از این نوع مهره استفاده شده و به صورت راست گرد و چپ گرد قابل باز و بسته شدن هستند.

ابعاد مهره کوپلینگ شش گوش

در محاسبه ابعاد مهره کوپلینگ استاندارد IFI-128 رعایت می شود. در جدول زیر ابعاد و سایزبندی این مهره ها را می توانید مشاهده کنید:

ابعاد مهره کوپلینگ شش گوش

مهره کوپلینگ فولادی

یکی از پرکاربردترین انواع مهره کوپلینگ، از متریال فولادی آلیاژی تولید شده و مقاومت کششی بالایی دارد. این مهره ها براساس استاندارد DIN 9071 تولید می شود. به منظور بالا بردن مقاومت مهره بلند فولادی در برابر رطوبت و تماس با مواد خورنده، برای آنها روکش های گالوانیزه سرد و گرم و داکرومات نیز اجرا می شود.

قیمت مهره کوپلینگ شش گوش

قیمت مهره کوپلینگ تا حد زیادی به نوع و جنس آنها و همچنین ابعاد و سایز مهره بستگی دارد. مهره های دارای بدنه استیل قیمت بالاتری نسبت به نوع فولادی داشته و روکش به کار رفته در آنها نیز می تواند قیمت را تحت تاثیر قرار دهد. برای استعلام قیمت مهره کوپلینگ فولادی و استیل می توانید با کارشناسان فروش نوین صنعت پارس تماس بگیرید.

خرید مهره کوپلینگ شش گوش

نوین صنعت پارس تولیدکننده انواع مهره کوپلینگ فولادی و استیل براساس استانداردهای روز دنیا بوده و محصولات خود را با قیمت مناسب ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر قبل از خرید مهره کوپلینگ می توانید از مشاوره رایگان ارائه شده توسط کارشناسان فروش نوین صنعت پارس از طریق راه های ارتباطی پایین صفحه استفاده کنید.