پیچ آلن مغزی

Socket set screw

پیچ آلن مغزی استوانه ای تمام رزوه با حفره شش گوش برای باز و بسته شدن با آچار آلن است که با متریال فولادی و استیل تولید می شود. این نوع از پیچ آلن فاقد گل پیچ بوده و به طور کامل در سطح قرار گرفته و تا حد زیادی می تواند مانع از لرزش و لق زدن قطعات فلزی صنعتی شود. پیچ مغزی آلن خور استیل در گریدهای A2 و A4 و نوع آهنی و فولادی آن از M1.4 تا M24 با روکش های گاوانیزه گرم، سرد و داکرومات بر اساس استاندارد DIN 913 تولید می شود.

دسته ها: ,
استعلام قیمت و خرید عمده و خرد

ساختار پیچ آلن مغزی

در محیط های صنعتی برای اتصال قطعات فلزی در شرایطی که فضای کافی وجود ندارد، استفاده از استوانه های تمام رزوه یا پیچ مغزی آلن خور انتخاب مناسبی به شمار می رود. بر روی بدنه استوانه ای این پیچ ها رزوه مارپیچ با دنده درشت اجرا شده و در یک سمت آن حفره با سطح مقطع شش گوش تعبیه می شود. برای باز و بسته کردن پیچ از آچار آلن استفاده شده و بعد از اتصال کامل، هیچ برجستگی روی سطح مشاهده نمی شود. از مهم ترین ویژگی های این پیچ می توان به حذف گل پیچ در آنها اشاره کرد. به همین دلیل پیچ به طور کامل در قطعات و سطوح مورد نظر فرو رفته و مانع ایده آلی برای جلوگیری از لق زدن آنها خواهد بود. با توجه به اینکه پیچ مغزی آلن خور با مواد فولادی و استیل استنلس تولید می شود، لذا از استحکام کششی و تناسیل بالایی برخوردار هستند.

سایزبندی و استاندارد پیچ آلن مغزی

در سایزبندی و تعیین ابعاد بخش های مختلف پیچ از قبیل زاویه ها، عمق و طول گام رزوه ها، طول استوانه اصلی پیچ و قطر آن از استاندارد DIN913 تعیین می شود. DIN 913 استاندارد آلمانی بوده و مشابه ISO 7380-2 است. به دلیل مقاومت بالا و کیفیت مناسب متریال به کار رفته در این پیچ، تنوع در سایزبندی زیاد بوده و متناسب با نوع قطعات مورد نظر می توان گزینه مناسب را انتخاب کرد.

سایزبندی و استاندارد پیچ آلن مغزی

گرید پیچ مغزی آلن خور

بر اساس متریال اصلی به کار رفته در پیچ آلن مغزی، گرید آنها تعیین می گردد. پیچ هایی که از مواد آهنی تولید می شوند دارای گریدهای پایین تری نسبت به فولادی کربن دار هستند. نوع آهنی این پیچ ها گرید 4.6 به بالا بوده و نوع فولادی گرید 8.8 به بالا دارند. پیچ مغزی آلن استیل در گریدهای A2 و A4 تولید می شوند. در گرید A2 این پیچ ها از استیل استنلس 304 و در A4 از استیل استنلس 316 استفاده می شود. به همین دلیل گرید A4 مقاومت بالاتری در برابر تماس با مواد خورنده داشته و ضدزنگ است. مهم ترین تفاوت در گرید A2 و A4، مقدار مولیبدن موجود در آنها است. برخلاف A4، گرید A2 فاقد مولیبدن بوده و به همین دلیل به مرور زمان احتمال خوردگی آنها با مواد اسیدی قوی وجود دارد. لازم به ذکر است، هر دو گرید پیچ آلن مغزی استیل دارای تناسیل مقاومت کششی 700 مگاپاسکال هستند.

کاربرد پیچ آلن مغزی

استحکام کششی و تناسیل بالا، عدم ایجاد برجستگی روی سطح به دلیل نداشتن گل پیچ و فرو رفتن کامل آن در مقطع مورد نظر باعث کاربرد زیاد این پیچ ها در صنایع و ماشین آلات حساس شده است. این پیچ ها برای اتصال قطعات فلزی حساس مانند ماشین آلات و ابزارهای پزشکی و ابزار دقیق کاربرد دارند.

قیمت پیچ آلن مغزی

قیمت پیچ آلن مغزی بر اساس گرید، سایز و ابعاد محاسبه می شود و در حالت کلی پیچ های استیل قیمت بالاتری نسبت به نوع فولادی و آهنی دارند. علاوه براین، تعداد واسطه ها میان تولیدکننده و خریدار نیز عامل دیگری از تعیین قیمت این پیچ ها به شمار می روند. جهت استعلام قیمت هر یک از انواع پیچ استیل، فولادی و آهنی مغزی آلن خور می توانید با کارشناسان فروش نوین صنعت پارس تماس بگیرید.

خرید پیچ آلن مغزی

برای خرید پیچ آلن مغزی استیل و فولادی در گریدهای مختلف لازم است به سایزبندی و کیفیت متریال به کار رفته در آنها توجه شود. علاوه براین، مدل های فولادی این پیچ ها باید با روکش مقاوم در برابر مواد خورنده و نم و رطوبت داشته باشند. در غیر این صورت به مرور زمان دچار زنگ زدگی خواهند شد. لذا در زمان خرید این پیچ ها به فاکتورهایی از قبیل جنس، کیفیت متریال، طراحی استاندارد و تناسب سایز و ابعاد با قطعات مورد اتصال باید توجه شود.

فروش انواع پیچ آلن مغزی

نوین صنعت پارس مرکز فروش انواع پیچ آلن مغزی استیل، فولادی و آهنی در سایزبندی های مختلف است. محصولات این مجموعه به صورت عمده و با قیمت مناسب به سراسر ایران قابل ارسال بوده و همگی دارای تضمین کیفیت هستند. با توجه به تنوع بالا در این پیچ ها قبل از خرید پیچ آلن مغزی می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان نوین صنعت پارس استفاده کنید.