پیچ آلن کله قارچی

Flange Button Head Screw

پیچ آلن کله قارچی یا پیچ آلن کله قندی DIN 912-ISO 7380 یکی از انواع پیچ آلن فولادی و استیل است که در گرید و سایزهای مختلف تولید می شود. گل این پیچ ها شبیه به کله قند یا قارچ بوده و حفره شش ضلعی روی آن برای قرار گرفتن آچار آلن کاربرد دارد. پیچ های کله قارچی استیل در گریدهای A2 و A4 و نوع فولادی در گریدهای 12.9، 10.9، 8.8 با استحکام و مقاومت بالا به صورت روکش دار تولید شده و در صنایع متعدد کاربرد دارند.

دسته ها: ,
استعلام قیمت و خرید عمده و خرد

ویژگی های پیچ آلن کله قندی

علاوه بر استوانه رزوه شده که بدنه اصلی این پیچ را تشکیل می دهد، گل کله قارچی از بخش های مهم این پیچ ها به شمار می رود. با توجه به اینکه قطر گل پیچ کله قندی زیاد است، لذا استحکام بالایی داشته و ورق های فلزی و فولادی را محکم تر از پیچ های چهارسو و دوسو به هم متصل می کند. از دیگر ویژگی های پیچ آلن کله قندی می توان به مقاومت بالا در برابر هرز شدگی و آسیب با آچار آلن است. برای افزایش مقاومت و استحکام پیچ های کله قارچی، از متریال فولاد کربنی و استیل استفاده می شود. مدل های فولادی این پیچ ها در گریدهای 8.8، 10.9 و 12.9 در سایزهای مختلف بر اساس استانداردهای DIN 912 و ISO 7380 تولید می شوند. به منظور افزایش مقاومت پیچ های فولادی در برابر نم و رطوبت و تماس با مواد خورنده، روکش های گالوانیزه گرم و سرد، داکرومات برای آنها استفاده می شود. پیچ های گرید A2 و A4 از جنس استنلس استیل بوده و به همین دلیل کاملا ضدزنگ هستند و بدون روکش ارائه می شوند.

جنس پیچ آلن کله قارچی

با توجه به اینکه استحکام کششی و تسلیم در این پیچ ها باید در سطح بالایی قرار داشته باشد، لذا برای بدنه آنها از متریال فولادی کربنی و استیل استفاده می شود. مدل های فولادی در گریدهای 8.8، 10.9 و 12.9 به صورت روکش دار با مواد گالوانیزه گرم و سرد و داکرومات در سایزهای M3 تا M12 تولید می شوند. مدل های بدون روکش این پیچ ها از مواد استنلس استیل با گریدهای A2 و A4 در سایزهای مختلف تولید می شوند.

استاندارد و جدول سایزبندی پیچ کله قارچی

در طراحی و ساخت این پیچ ها استانداردهای DIN 912، ISO 7380 استفاده می شود که برای سایزبندی بخش های مختلف پیچ کاربرد دارند. در جدول زیر سایزبندی این پیچ را می توانید مشاهده کنید:

استاندارد و جدول سایزبندی پیچ کله قارچی

کاربرد پیچ آلن کله قندی

  • اتصال قطعات مختلف مبلمان مانند میز، صندلی، کمد و تخت
  • اتصال قطعات مختلف لوازم خانگی مانند یخچال، لباسشویی، تلویزیون و اجاق گاز
  • قطعات مختلف ماشین آلات صنعتی
  • اتصال اجزای دوچرخه، اسکی، اسنوبرد و سایر تجهیزات ورزشی
  • اتصال بردهای مدار چاپی در دستگاه های مختلف
  • اتصال سازه های فلزی مانند تیرها و ستون ها
  • اتصال اجزای مختلف هواپیما و فضاپیما
  • اتصال بدنه و عرشه کشتی

قیمت پیچ آلن کله قارچی

قیمت پیچ آلن کله قارچی بر اساس جنس، گرید و سایز محاسبه می شود و به همین دلیل در رنج گسترده ای نرخ این محصولات متغیر است. علاوه براین، نوسان موجود در بازار فلزات و تعداد واسطه ها میان تولیدکننده و خریدار نیز می تواند قیمت ها را تحت تاثیر قرار دهد. نوین صنعت پارس تولیدکننده و تامین کننده انواع پیچ آلن کله قارچی در سایزهای متنوع بوده و با حذف واسطه ها با مناسب ترین قیمت محصولات خود را ارائه می دهد. جهت استعلام قیمت پیچ آلن کله قندی می توانید با کارشناسان فروش نوین صنعت پارس تماس بگیرید.

خرید پیچ آلن کله قارچی

با توجه به اینکه این پیچ ها در سایزهای مختلف بر اساس استانداردهای گوناگونی طراحی و تولید می شوند، لذا کیفیت و میزان استحکام آنها با هم فرق دارد. نوین صنعت پارس در طی سالها فعالیت در این حوزه مجموعه ای از بهترین انواع پیچ آلن کله قارچی را با کیفیت تضیمین شده فراهم کرده و به صورت عمده به سراسر ایران ارسال می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان قبل از خرید پیچ آلن کله قندی می توانید از طریق راه های ارتباطی پایین صفحه با کارشناسان فروش این مجموعه تماس بگیرید.