پیچ استاد بولت B8M

Stud bolt ASTM A193 B8M

پیچ استاد بولت B8M یکی از مقاوم ترین انواع پیچ استاد بولت در برابر تماس با مواد اسیدی و کلریدهای موجود در آب و سایر سیالات است. در این پیچ ها از فولاد ضد زنگ AISI 316 یا استنلس استیل 316 استفاده شده و در طراحی و ساخت آن استاندارد ASTM A193 به کار رفته است. رزوه های روی سطح پیچ از نوع درشت بوده و در هر اینچ 8 دنده وجود دارد و قابل تولید در سایزهای  1/8 الی 3 اینچ است. به دلیل وجود مولیبدن در آلیاژ پیچ B8M، مقاومت بالایی در برابر خوردگی با مواد اسیدی داشته و به همین دلیل کاربرد گسترده ای در تاسیسات و اتصالات صنایع غذایی، آب و فاضلاب، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی دارد.

دسته ها: ,
استعلام قیمت و خرید عمده و خرد

مشخصات فنی پیچ استاد بولت B8M

  • ماده اولیه: استنلس استیل 316
  • گرید B8M: مطابق با استاندارد ASTM A193
  • استحکام کششی: حداقل 515 مگاپاسکال (75,000 psi)
  • استحکام تسلیم: حداقل 205 مگاپاسکال (30,000 psi)
  • عدم جذب شوندگی با آهنربا
  • النگاسیون: حداقل 30 درصد
  • مقاومت در برابر خوردگی: بالا، به خصوص در برابر خوردگی کلریدی
  • محدوده مقاومت دمایی: -40 درجه سانتیگراد تا 425 درجه سانتیگراد
  • سایز: قابل تولید در سایزهای متنوع
  • نوع رزوه: درشت (مطابق با استاندارد ASME B1.1)
  • پوشش: بدون پوشش، گالوانیزه گرم، روکش داکرومات
عناصر به کار رفته در آلیاژ این پیچ ها در جدول زیر درج شده اند:
عنصرکربنمنگنزفسفرسیلیکنکروممولیبدننیکل
استاد بولت B8Mحداکثر 0.08%حداکثر 0.2%0.045%0.1%16 تا 18%2% تا 3%10% تا 14%

ویژگی های استاد بولت B8M

به دلیل استفاده از فولاد ضد زنگ AISI 316 در این پیچ، مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه، تنش و نوسانات دمایی دارد. از مهم ترین ویژگی های پیچ B8M می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استحکام بالا

متریال به کار رفته در این پیچ منجر به افزایش بسیار زیاد استحکام آن شده است. به طوریکه استحکام کششی آن حداقل 515 مگاپاسکال و استحکام تسلیم آن حداقل 205 مگاپاسکال است. به دلیل استحکام کششی و تنش بسیار بالا، از این پیچ ها در اتصالات صنایع نفت و گاز و مبدل های حرارتی به وفور استفاده می شود.

تنوع بالا در سایز

استحکام و مقاومت بالای پیچ استاد بولت B8M باعث انعطاف پذیری بالا از نظر سایزبندی شده است. به طوریکه می توانید متناسب با شرایط محیط نصب سایزهای 1.8 تا 3 اینچی را خریداری کنید.

مقاومت بالا در برابر خوردگی

اصلی ترین ویژگی منحصر به فرد این پیچ ها، مقاومت بالای آنها در برابر خوردگی با مواد اسیدی و کلریدهای موجود در آب است. این ویژگی به دلیل وجود مولیبدن در آلیاژ پیچ بوده و تاثیر چشمگیری بر کارایی و طول عمر آنها داشته است. در برخی از صنایع از قبیل کارخانه های تولید مواد غذایی مقاومت پیچ و اتصالات در برابر تماس با اسید یک ویژگی مهم و ضروری است.

محدوده مقاومت دمایی بالا

پیچ استاد بولت B8M نه تنها در برابر حرارت زیاد، بلکه در شرایط آب و هوایی سرد و یخ بندان نیز عملکرد مناسبی داشته و دچار تغییر شکل نمی شود. در صورت تولید این پیچ ها بر اساس استانداردهای بین المللی، در دمای -40 تا +425 درجه سانتی گراد این پیچ ها کاملا در حالت طبیعی و نرمال هستند.

کاربرد استاد بولت B8M

  • اتصال فلنج ها در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاه ها
  • اتصالات فلنج ها در مبدل های حرارتی، مخازن تحت فشار و خطوط لوله آب و فاضلاب
  • اتصال شیرها در خطوط لوله آب، نفت و فاضلاب
  • اتصال قطعات در سازه های فلزی و پل ها
  • اتصال قطعات در سازه های بتنی و فلزی در ساختمان ها
  • قابل استفاده در اتصالات لوله و تاسیسات صنایع غذایی، تجهیزات دریایی

تفاوت بین پیچ استاد بولت B8 و B8M

تنها تفاوت بین پیچ‌های استاد بولت B8 و B8M در نوع فولاد ضد زنگی است که از آن ساخته شده‌اند. پیچ‌های B8 از فولاد ضد زنگ AISI 304 ساخته شده‌اند، در حالی که پیچ‌های B8M از فولاد ضد زنگ AISI 316 تولید می شوند. فولاد ضد زنگ AISI 316 به دلیل وجود عنصر مولیبدن در مقایسه با فولاد ضد زنگ AISI 304، مقاومت بهتری در برابر خوردگی کلریدی (مانند آب دریا) دارد.

قیمت استاد بولت B8M

در محاسبه قیمت استاد بولت B8M نوع آلیاژ به کار رفته در پیچ و سایز آن نقش مهمی دارد. علاوه براین، تعداد واسطه ها میان تولیدکننده و خریداری نهایی و نوسانات موجود در قیمت فلز از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت هستند. برای استعلام قیمت پیچ استاد بولت B8M در سایزهای مختلف می توانید با کارشناسان فروش نوین صنعت پارس تماس بگیرید.

تامین و تولید استاد بولت B8M

نوین صنعت پارس تولیدکننده و تامین کننده پیچ و مهره با بالاترین کیفیت و مورد تایید صنایع مختلف است. از جمله محصولات قابل ارائه در این مجموعه می توان به پیچ B8M در سایزهای مختلف با کیفیت تضمین شده اشاره کرد. این محصولات به صورت عمده به سراسر ایران قابل ارسال هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان قبل از خرید استاد بولت B8M می توانید با کارشناسان فروش نوین صنعت پارس تماس بگیرید.