پیچ تی T یا تی بولت

T BOLT

پیچ تی شکل DIN 261 یا تی بولت T-BOLT نوعی پیچ صنعتی با سر به شکل حرف T است که گل آن چهارگوش می باشد. این پیچ ‌ها به‌طور ویژه برای نصب و تثبیت اجزای مختلف در داربست‌ و سازه ‌های موقت استفاده می‌شوند. طراحی سر تی شکل به کاربران این امکان را می‌دهد که پیچ را به راحتی در پروفیل‌های شیاردار یا سازه ‌های فلزی قرار دهند و بدون نیاز به آچار و تنها با دست آن را محکم کنند. به منظور افزایش مقاومت پی داربستی در انواع مختلف استیل و فولادی در سایزهای متنوع تولید و عرضه می شود.

دسته ها:
استعلام قیمت و خرید عمده و خرد

تی بولت چیست؟

تی بولت در صنعت با نام های دیگری از قبیل پیچ داربستی و پیچ تی شکل شناخته شده بوده و دارای بدنه رزوه شده است. گل این پیچ حالت چهارگوش داشته و به همین دلیل به پیچ ساختاری شبیه به حرف T در زبان انگلیسی می دهد. یکی از مهم ترین ویژگی های این پیچ ها، باز و بسته شدن آسان آنها بدون نیاز به آچار و پیچ گوشتی است. به همین دلیل در نصب داربست و سازه های فلزی موقت از این اتصالات به وفور استفاده می شود.

ویژگی های پیچ تی شکل

با توجه به نوع طراحی و ساختار کلی پیچ تی شکل، چند ویژگی مهم در آنها وجود دارد که عبارتند از:

  • سر این پیچ به شکل حرف T است و اجازه می‌دهد پیچ به راحتی در پروفیل‌ها یا شیارها قرار بگیرد و پس از چرخاندن در موقعیت ثابت شود.
  • تی بولت ها به‌سرعت و بدون نیاز به ابزار پیچیده نصب می‌شوند و به دلیل طراحی خاص، در اتصالات سازه‌های موقتی مانند داربست‌ها به کار می‌روند.
  • پیچ داربستی به دلیل شکل خاص خود برای استفاده در سیستم‌های مدولار که نیاز به نصب سریع و تغییرات مکرر دارند، ایده‌آل است.
  • این پیچ ها معمولاً از فولاد مقاوم یا فولاد ضدزنگ ساخته می‌شوند تا توانایی تحمل بارهای سنگین و شرایط محیطی سخت را داشته باشند.

استاندارد و سایزبندی پیچ داربستی یا T

در طراحی و ساخت این پیچ از استاندارد DIN 261 استفاده شده و تنوع زیادی در سایزبندی آنها وجود دارد. در جدول زیر سایزبندی انواع تی بولت را می توانید مشاهده کنید:

استاندارد و سایزبندی پیچ داربستی

کاربرد پیچ تی

  • نصب سریع و اسان قطعات مختلف داربست ‌ها و سازه‌ های موقتی
  • قابل استفاده در سازه‌های فلزی و سیستم‌های مدولار دارای پروفیل‌های شیاردار
  • استفاده در پروژه‌های ساختمانی برای نصب سریع و قابل اطمینان قطعات فلزی
  • تغییر سریع اتصالات در ماشین آلات صنعتی

قیمت پیچ تی

قیمت تی بولت یا پیچ تی شکل براساس سایز و جنس آنها محاسبه می شود. علاوه براین، کیفیت ساخت و برند تولیدکننده و وارداتی یا داخلی بودن آنها نیز می تواند قیمت ها را تحت تاثیر قرار دهد. جهت استعلام قیمت پیچ تی می توانید با کارشناسان فروش نوین صنعت پارس تماس بگیرید.

خرید تی بولت

برای خرید پیچ تی استیل و فولادی روکش دار در سایزهای متنوع می توانید محصولات نوین صنعت را انتخاب کنید. این مجموعه در زمینه تولید و تامین پیچ تی بولت فعالیت داشته و محصولاتی با کیفیت بالا با قیمت مناسب را ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان قبل از خرید تی بولت می توانید از طریق راه های ارتباطی پایین صفحه با کارشناسان فروش نوین صنعت پارس تماس گرفته و سفارش عمده یا خرد را ثبت کنید.