پیچ ستاره ای خارجی

external torx screw

پیچ ستاره ای خارجی External torx screwیا E-Torx یکی از مقاوم ترین پیچ های صنعتی است که در قسمت گل پیچ آن ستاره شش گوش برجسته قرار گرفته است. برای باز و بسته کردن این پیچ ها از آچارهای مخصوص ستاره ای استفاده شده و به دلیل طراحی منحصر به فرد نیروی گشتاور زیادی را نسبت به پیچ های معمولی منتقل می کند. پیچ های ستاره ای خارجی با استاندارد DIN 34800 و DIN 34801 با متریال استیل، فولاد ضدزنگ روکش دار در سایزهای M4 تا M20 طراحی و تولید می شود.

دسته ها:
استعلام قیمت و خرید عمده و خرد

پیچ ستاره ای خارجی چیست؟

پیچ ستاره‌ای خارجی، که به آن پیچ External Torx یا E-Torx نیز گفته می‌شود، نوعی پیچ با سر به شکل ستاره شش‌گوش است. این پیچ‌ها نیروی گشتاوری بیشتری را نسبت به پیچ‌های معمولی منتقل کرده و در نتیجه، اتصالاتی قوی‌تر و با دوام‌تر ایجاد می‌کنند. طراحی ستاره‌ای و شش گوش برجسته این پیچ‌ها باعث می‌شود که ابزارهای مخصوص مانند پیچ‌گوشتی‌های E-Torx به راحتی در سر آن قرار گیرند و احتمال لغزش و آسیب به پیچ کاهش یابد.

ویژگی های پیچ E-TROX

پیچ‌های ستاره‌ای خارجی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که آنها را از دیگر انواع پیچ‌ متمایز می‌کند که عبارتند از:

  • سر ستاره‌ای و شش گوش این پیچ‌ها امکان انتقال نیروی گشتاوری بیشتری را فراهم می‌کند، که منجر به اتصالات قوی‌تر و محکم‌تر می‌شود.
  • طراحی شش‌گوشه سر پیچ‌ها، باعث می‌شود که ابزارهای مخصوص E-Torx به راحتی در جای خود قفل شوند و احتمال لغزش و آسیب به سر پیچ کاهش یابد.
  • مواد با کیفیت بالا که در ساخت این پیچ‌ها استفاده می‌شود، باعث می‌شود که این پیچ‌ها در برابر خوردگی و سایش مقاوم باشند و در شرایط مختلف محیطی عملکرد بهتری داشته باشند.
  • سر ستاره‌ای این پیچ‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که امکان دسترسی به پیچ‌ها در فضاهای محدود و دشوار را فراهم می‌کند.
  • این پیچ ها برای استفاده با آچار E-Torx طراحی شده‌اند که این ابزارها نیز دارای طراحی‌های خاص برای بهبود عملکرد و افزایش کارایی هستند.

استاندارد و سایز پیچ ستاره ای خارجی

این نوع از پیچ چشمی در گریدهای مختلف بر اساس استاندارد DIN 34800 و DIN 34801 طراحی و تولید می شوند. در جدول زیر سایزبندی پیچ ستاره ای خارجی را می توانید مشاهده کنید.

سایز پیچ ستاره ای خارجی

انواع پیچ ستاره ای خارجی

با توجه به اینکه مقاومت و استحکام در این پیچ ها اهمیت زیادی دارد، لذا در تولید آنها از متریال ضد زنگ استفاده می شود. از نظر جنس می توان این پیچ ها را در انواع پیچ ستاره ای خارجی استیل، آهنی و فولاد کربنی روکش دار گالوانیزه سرد گرم و داکرومات دسته بندی کرد. تمام جنس های این پیچ ها در تماس با مواد خورنده دچار آسیب و زنگ زدگی نشده و ضربه و فشار در آنها ترک ایجاد نمی کند. علاوه براین، این پیچ ها به شدت در برابر نوسان دمایی مقاوم هستند و به همین دلیل در تولید خودرو و دوچرخه از آنها استفاده می شود.

کاربرد پیچ E-TROX

مقاومت و استحکام بالا، عدم لغزش آچار در زمان چرخاندن پیچ و کوچک بودن گل پیچ شش گوش آن نسبت به سایر پیچ ها باعث شده است تا کاربردهای گسترده ای داشته باشد. برخی از موارد کاربرد این پیچ ها عبارتند از:

  • اتصال قطعات در سیستم ترمز دوچرخه
  • اتصال قطعات در خودروسازی
  • اتصال بسیار مقاوم و ایمن قطعات در هارددیسک
  • قابل استفاده در مونتاژ قطعات سخت افزاری

قیمت پیچ ستاره ای خارجی

قیمت پیچ ستاره ای خارجی بر اساس سایز و ابعاد پیچ، جنس و کیفیت مواد به کار رفته در آنها تعیین می شود. برخی از این پیچ ها وارداتی بوده و به همین دلیل تحت تاثیر نوسان نرخ ارز قرار می گیرند. برای استعلام قیمت می توانید با کارشناسان نوین صنعت پارس تماس بگیرید.

خرید پیچ ستاره ای خارجی

نوین صنعت پارس تولیدکننده و تامین کننده پیچ ستاره ای خارجی استیل و فولادی در تمام گرید و سایزهای استاندارد است. محصولات این مجموعه بدون واسطه با قیمت مناسب به فروش می رسد. به منظور خرید آگاهانه این پیچ ها، کارشناسان فروش نوین صنعت پارس امکان ارائه مشاوره رایگان قبل از خرید پیچ ستاره ای خارجی را فراهم کرده اند.