پیچ شانه ای DIN 609

shoulder bolt

پیچ شانه ای یا shoulder bolt نوعی پیچ با طراحی خاص بر اساس استاندارد DIN 609 است که از گل پیچ، بخش صاف یا شانه ای و قسمت رزوه شده تشکیل شده است. بخش شانه ای این پیچ قطر بیشتری نسبت به قسمت رزوه شده داشته و انتخاب مناسبی برای ایجاد فاصله ثابت میان قطعات متصل شده به شمار می رود. پیچ های شانه ای در سایزهای متنوع m2 تا m10 در جنس های استیل، فولاد خشکه و آهن تولید می شود. نوین صنعت پارس تولیدکننده و مرکز خرید پیچ شانه ای با قیمت مناسب به صورت خرد و عمده است.

دسته ها:
استعلام قیمت و خرید عمده و خرد

پیچ شانه ای چیست؟

در صنعت برای ایجاد فاصله ثابت و فراهم کردن یک محور برای چرخش یا حرک قطعات از نوعی پیچ به نام پیچ شانه ای استفاده می شود. منظور از شانه بخش استوانه ای بین گل پیچ و بخش رزوه شده است که سطح صاف دارد. بخش رزوه شده در سطح مورد نظر وارد شده و قطعه روی شانه امکان حرکت را پیدا می کند یا از این طریق می توان بین قطعات فاصله ایجاد کرد. طراحی و ساختار منحصر به فرد و استفاده از متریال باکیفیت استنلس استیل تاثیر زیادی بر افزایش استحکام و مقاومت پیچ شانه ای داشته و به همین دلیل در بسیاری از صنایع از جمله ساخت سازه های مکانیکی و خودروسازی کاربرد دارند.

مشخصات فنی پیچ شانه ای

  • شانه‌ Shoulder بخش صاف و استوانه‌ای است که بین سر پیچ و قسمت رزوه‌دار قرار دارد. طول و قطر شانه معمولا مشخص و ثابت است و با توجه به نیازهای خاص انتخاب می‌شود.
  • بخش رزوه‌دار در انتهای پیچ قرار دارد و برای اتصال پیچ به قطعه یا مهره مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • سر پیچ معمولا دارای شکل‌های مختلفی مانند سر شش‌گوش یا سر استوانه‌ای است که به وسیله ابزارهای مختلف قابل چرخاندن و بستن است.
  • قطر شانه در این پیچ ها در بازه 3 تا 24 میلی متر متغییر است.
  • طول شانه پیچ 2 تا 120 میلی متر برحسب نوع کاربرد آن در نظر گرفته می شود.
  • جنس این پیچ ها استنلس استیل است و به همین دلیل در برابر فشار و ضربه کاملا مقاوم هستند.
  • بدنه این پیچ ها در برابر خوردگی مقاومت بالایی داشته و ضد زنگ است.
  • نوسان دمایی تاثیر منفی بر ساختار پیچ ایجاد نمی کند.

استاندارد و سایز بندی پیچ شانه ای

پیچ های شانه ای بر اساس استاندارد DIN 609 در سایزهای مختلفی تولید می شوند. در جدول زیر سایزبندی این پیچ ها قابل مشاهده هستند:

سایز بندی پیچ شانه ای

کاربرد پیچ شانه ای

  • نصب و ثابت کردن قطعات در ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی که نیاز به حرکت یا چرخش دارند
  • در ساخت سازه‌های مکانیکی که نیاز به اتصالات با فاصله معین و محور چرخش دارند
  • برای قطعاتی که نیاز به حرکت دورانی یا لغزشی دارند، پیچ شانه‌ای مناسب است، زیرا شانه صاف آن به عنوان محور حرکت عمل می‌کند.
  • در صنایع خودروسازی برای نصب قطعاتی که نیاز به حرکت دقیق دارند، از این پیچ استفاده می شود.

قیمت پیچ شانه ای

قیمت پیچ شانه ای بر اساس سایز، جنس و نوع روکش ها محاسبه می شود. بخشی از قیمت این پیچ ها به تعداد واسطه ها میان تولیدکننده و خریدار مربوط می شود. با توجه به اینکه نوین صنعت پارس تولیدکننده و تامین کننده پیچ شانه ای استیل در تمام سایز و گریدها است، لذا محصولات خود را با قیمت مناسب ارائه می دهد.

خرید پیچ شانه ای

برای خرید پیچ شانه ای کافیست سفارش خود را بعد از تماس با کارشناسان فروش نوین صنعت پارس ثبت کنید. محصولات این مجموعه به صورت عمده و خرد قابل سفارش بوده و بدون واسطه به سراسر ایران ارسال می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان قبل از خرید می توانید با کارشناسان فروش نوین صنعت پارس از طریق راه های ارتباطی پایین صفحه تماس بگیرید.