پیچ مغزی دوسو DIN438

Slotted Set Screws Cup Point

پیچ مغزی دو سو DIN438 یک نوع اتصال دهنده فلزی است که به دلیل طراحی خاص خود، در مواردی که نیاز به هم سطح بودن قطعات متصل شده وجود دارد استفاده می شود. این پیچ استوانه‌ای شکل و تمام رزوه بوده و در سایزهای مختلفی تولید می شود. در یک سمت این پیچ شیار برای باز و بسته شدن با پیچ گوشتی دوسو قرار گرفته و سمت دیگر آن بسته است. پیچ مغزی دوسو استیل، فولادی و خشکه و روکش دار در صنایع متعددی قابل استفاده بوده و مقاومت بالایی دارد.

دسته ها:
استعلام قیمت و خرید عمده و خرد

ویژگی های پیچ مغزی دوسو DIN438

ساختار پیچ مغزی دوسو استوانه ای و بدون سر طراحی شده و به جای آن، یک شیار دوسو در انتهای بالایی پیچ وجود دارد که برای پیچاندن یا باز کردن آن به وسیله پیچ‌گوشتی دوسو استفاده می‌شود. در انتهای دیگر این نوع پیچ، معمولاً یک نوک صاف یا گرد قرار دارد که در برخی موارد به صورت مخروطی نیز طراحی می‌شود. از ویژگی‌های بارز این پیچ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • به دلیل عدم وجود گل پیچ، پس از سفت شدن به طور کامل در قطعه فرو رفته و هیچ فبرآمدگی ایجاد نمی‌کند.
  • معمولاً از جنس فولاد با گریدهای مختلف (8.8، 10.9، 12.9) یا استیل (304، 316) ساخته می‌شود که مقاومت بالایی در برابر فشار و کشش دارد.
  • به راحتی با استفاده از پیچ گوشتی دو سو قابل نصب و باز کردن است.

استاندارد و جدول سایزبندی پیچ مغزی دوسو

این پیچ مطابق با استاندارد DIN438 در گرید و سایزهای متنوعی قابل تولید است. اطلعات مرتبط با سایزبندی پیچ و استانداردهای به کار رفته در طراحی آن را در جدول و تصویر زیر می توانید مشاهده کنید: استاندارد و جدول سایزبندی پیچ مغزی دوسو

جنس پیچ مغزی دوسو

پیچ مغزی دو سو DIN438 در جنس‌ های متنوعی تولید می‌شود تا پاسخگوی نیازهای مختلف کاربردی باشد. انتخاب جنس مناسب برای این پیچ، به عوامل متعددی از جمله میزان بار وارده، محیط کار، مقاومت مورد نیاز در برابر خوردگی و دمای کارکرد بستگی دارد. جنس‌های رایج برای این نوع عبارتند از:
  • فولاد کربنی: این جنس به دلیل استحکام بالا و قیمت مناسب، بسیار پرکاربرد است. فولاد کربنی در گریدهای مختلفی مانند 8.8، 10.9 و 12.9 تولید می‌شود که هر کدام استحکام کششی متفاوتی دارند.
  • استیل ضد زنگ (استنلس استیل): این جنس مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارد و در محیط‌های مرطوب و خورنده کاربرد فراوانی دارد. استیل‌های 304 و 316 دو نوع رایج از استیل ضد زنگ هستند که در تولید پیچ مغزی دو سو استفاده می‌شوند.
  • علاوه بر جنس اصلی، پیچ‌های مغزی دو سو DIN438 ممکن است دارای پوشش‌های گالوانیزه، داکرومات باشند تا مقاومت آن‌ها در برابر خوردگی افزایش یابد.

کاربرد پیچ مغزی دوسو

با توجه به هم سطح بودن پیچ بعد از اتصال قطعات، در صنایع متعددی از آن استفاده می شود از قبیل:
  • اتصال قطعات فلزی با دقت بالا و محکم‌کاری قطعات داخلی و خارجی در صنایع خودروسازی
  • اتصال قطعات در ساخت ماشین‌آلات صنعتی، تجهیزات مکانیکی، دستگاه‌های CNC
  • ساخت بردهای الکترونیکی، اتصال قطعات به بدنه دستگاه
  • برای اتصال قطعات در مبلمان فلزی و چوبی
  • در ساخت سازه‌های فلزی، اتصال قطعات فلزی به بتن و سایر مصالح ساختمانی

قیمت پیچ مغزی دوسو DIN438

قیمت پیچ مغزی دوسو براساس سایز و جنس و کیفیت مواد استفاده شده در آنها محاسبه می شود. علاوه براین، تعداد واسطه ها میان تولیدکننده و خریدار، عمده یا خرده بودن سفارش و نوسانات نرخ ارز از جمله مواردی هستند که بر قیمت تاثیر می گذارند. با توجه به اینکه نوین صنعت پارس تولیدکننده پیچ مغزی دوسو است، لذا بدون واسطه و با قیمت مناسب محصولات خود را به سراسر ایران ارسال می کند. برای استعلام قیمت می توانید با کارشناسان فروش این مجموعه تماس بگیرید.

خرید پیچ مغزی دوسو DIN438

برای خرید پیچ مغزی دوسو با بالاترین کیفیت در سایزبندی های مختلف کافیست سفارش خود را در نوین صنعت پارس ثبت کنید. محصولات این مجموعه براساس استانداردهای روز دنیا طراحی و با متریال باکیفیت تولید می شود. کارشناسان فروش نوین صنعت پارس از طریق راه های ارتباطی زیر آماده ارائه مشاوره رایگان قبل از خرید پیچ و ارائه اطلاعات مورد نیاز در این زمینه هستند.