پیچ پروانه ای

toggle bolt

پیچ پروانه ای (toggle bolt) یکی از اصلی ترین ابزارها برای اتصال و آویز کردن اجسام از قبیل لوستر و غیره به سقف و دیوار و نصب سقف کناف است که بخشی از آن شبیه به دو بال پروانه است. بال های پیچ بعد از قرار گرفتن در پشت سطح باز شده و اتصال پیچ را بسیار محکم می کنند. علاوه براین، این پیچ ها وزن اجسام را روی سطح پراکنده کرده و از این طریق مقاومت آنها افزایش پیدا می کند. نوین صنعت پارس مرکز خرید و فروش پیچ پروانه ای قلاب دار کوچک و بزرگ در تمام سایزها با قیمت مناسب است.

دسته ها:
استعلام قیمت و خرید عمده و خرد

پیچ پروانه ای چیست؟

در اتصال قطعات مختلف بر روی سقف و دیوار و نصب سقف های کاذب از قبیل کناف لازم است از پشت پیچ فلزی کاملا محکم نگه داشته شوند. پیچ پروانه ای نوعی پیچ با دو قلاب شبیه به بال است که بعد از نصب باز شده و وزن اجسام را به طور مساوی توزیع می کند. به همین دلیل اجسام روی سطح مورد نظر کاملا محکم شده و احتمال سقوط آنها تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. پیچ های پروانه ای از دو بخش تشکیل شده اند. یک پیچ رزوه شده در قطعه ای شبیه به بال قرار می گیرد که قابل باز و بسته شدن است. در زمان نصب ابتدا بال ها جمع شده و پیچ در سطح فرو می رود. بعد از عبور پیچ از سطح و ورود به فضای خالی پشت آن، بال ها باز شده و از حرکت پیچ جلوگیری می کنند. علاوه بر محکم شدن اتصال پیچ، توزیع وزن اجسام به طور مساوی توازن را برقرار کرده و ثبات بیشتری را بوجود می آورد.

پیچ پروانه ای چیست

پیچ پروانه ای کوچک

این پیچ ها طول کمی داشته و برای اتصال اجسام به سطوح کم قطر استفاده می شود. از نظر میزان مقاومت این مدل با سایزهای بزرگتر تفاوتی ندارد و اصلی ترین فرق آنها از نظر طول و قسمت رزوه شده پیچ است.

پیچ پروانه ای بزرگ

از پیچ های بزرگ برای اتصال لوستر و سقف و دیوارهای کاذب استفاده می شود. طول قسمت رزوه شده این پیچ ها به اندازه ایست که می تواند براحتی از سطوح قطور عبور کرده و اتصال بسیار محکمی را برای آویز کردن اجسام بوجود آورد.

کاربرد پیچ پروانه ای

در حالت کلی این پیچ ها بیشتر برای آویز کردن اجسام سنگین از سقف و دیوار استفاده می شود. برخی از موارد کاربرد پیچ پروانه ای عبارتند از:

پیچ پروانه ای لوستر

یکی از کاربردهای رایج این پیچ ها، استفاده از آن برای نصب لوستر است. لوسترها عموماً وزن زیادی دارند و باید به گونه‌ای نصب شوند که ایمنی و ثبات آن‌ها تضمین شود. پیچ پروانه‌ای لوستر با توانایی تحمل وزن بالا و ایجاد اتصال محکم، گزینه‌ای ایده‌آل برای این منظور است.

پیچ پروانه ای کناف

از دیگر موارد کاربرد پیچ های پروانه ای می توان به اتصال دیوار و سقف کناف اشاره کرد. برای اتصال ابندا روی تایل کناف سوراخ ایجاد شده و بال های پیچ در حالت جمع قرار می گیرند. سپس پیچ در سوراخ محکم شده و بال ها در پشت تایل ها باز می شوند و اتصال را محکم می کنند.

انواع سایز پیچ پروانه ای

پیچ های پروانه ای بر اساس نوع کاربردشان در سایزهای متنوعی تولید می شوند. در جدول زیر انواع سایز پیچ پروانه ای قابل مشاهده است:

انواع سایز پیچ پروانه ای   سایز پیچ پروانه ای

قیمت پیچ پروانه ای

در محاسبه قیمت پیچ پروانه ای اصلی ترین فاکتور، سایز پیچ و قسمت رزوه شده آن است. علاوه براین، جنس پیچ نیز تاثیر زیادی بر قیمت دارد. به طوریکه پیچ های استیل و فولادی نسبت به نوع پلاستیکی قیمت بالاتری دارند. برای استعلام قیمت پیچ پروانه ای می توانید با کارشناسان فروش نوین صنعت پارس تماس بگیرید.

خرید پیچ پروانه ای

برای خرید پیچ پروانه‌ای، باید به نکاتی مانند نوع کاربرد، اندازه و کیفیت پیچ توجه داشته باشید. چون این اتصالات نقش مهمی در محکم شدن اجسام سنگین و آویز از سقف و سایر سطوح را دارند و کیفیت آنها اهمیت بالایی دارد. نوین صنعت پارس تولیدکننده پیچ پروانه ای استیل و فولادی در سایزهای متنوع با بهترین متریال بوده و طراحی محصولات آن بر اساس استانداردهای بین المللی است.

فروش پیچ پروانه ای

با توجه به اینکه نوین صنعت پارس تولیدکننده و تامین کننده این پیچ ها است، لذا محصولات را بدون واسطه و با قیمت مناسب ارائه می دهد. برای فروش پیچ پروانه ای استیل و فولادی کارشناسان این مجموعه مشاوره رایگان ارائه می دهند تا انتخابی آگاهانه داشته باشید. برای تماس با کارشناسان نوین صنعت پارس می توانید از راه های ارتباطی پایین صفحه استفاده کنید.