پیچ چشمی DIN 444

eye bolt DIN 444

پیچ چشمی یا آی بولت (Eye Bolt) یک نوع پیچ با حلقه‌ای در یک سر آن است که به شکل یک چشم بوده و سمت دیگر آن رزوه شده است. این پیچ‌ها برای بستن، حمل و بلند کردن اشیاء و اتصال سطوح به هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. حلقه های انتهایی پیچ به دیوار، سقف، یا دیگر سطوح متصل می‌شوند و از آن‌ها می‌توان برای عبور طناب، زنجیر یا سیم استفاده کرد. نوین صنعت پارس تولیدکننده انواع پیچ چشمی استیل و فولادی در ابعاد M5 تا M20 در گریدهای A2و A4 بوده و محصولات خود را با قیمت مناسب ارائه می دهد.

دسته ها: ,
استعلام قیمت و خرید عمده و خرد

پیچ چشمی 444 چیست؟

پیچ چشمی DIN 444 در انتهای خود دارای حلقه کوچکی است که به منظور اتصال و بستن بار، بلند کردن و حمل اشیا و نصب تجهیزات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پیچ‌ از جنس‌های مختلفی مانند فولاد کربنی، استنلس استیل، برنج و آلومینیوم ساخته شده و در ابعاد، گریدها و استانداردهای متنوعی تولید می‌شوند تا بتوانند نیازهای مختلف صنعتی و ساختمانی را برآورده کنند. پیچ چشمی به دلیل طراحی خاص خود امکان عبور طناب، زنجیر یا کابل را فراهم می‌کند و به عنوان نقطه اتصال ایمن و قابل اطمینان در کاربردهای گوناگون شناخته می‌شود. حلقه انتهایی این پیچ ها مانند دستگیره عمل می کند. به همین دلیل می توان با چرخاندن آن پیچ را باز و بسته کرد. در شرایط لزوم نیز به عنوان محل برای عبور طناب و زنجیر برای کشیدن اجسام یا آویز کردن اشیاء کاربرد دارد. لازم به ذکر است، این پیچ ها با پیچ های حلقه ای و گوشواره ای متفاوت هستند.

انواع پیچ چشمی din 444

پیچ های آب بولت از نظر جنس تنوع زیادی دارند اما پرکاربردترین آنها در صنعت عبارتند از:

پیچ چشمی استیل

از بهترین و مقاوم ترین انواع پیچ آی بولت می توان به مدل های استیل یا فولاد آلیاژی اشاره کرد. این نوع از پیچ چشمی در گریدهای 304 و 316 تولید شده و در برابر خوردگی، فشار و ضربه مقاومت بالایی دارند. به همین دلیل در بخش های صنعتی و محیط هایی که دارای نم و رطوبت و مواد شیمیایی است این پیچ استفاده می شود.

پیچ چشمی فولاد خشکه

در این پیچ ها از فولاد خشکه استفاده شده و به همین دلیل مقاومت بالایی در برابر سایش دارند. در محیط هایی که احتمال سایش پیچ وجود دارد از این جنس استفاده می شود. علاوه بر موارد فوق این پیچ ها با آهن نیز تولید شده و برای جلوگیری از خوردگی روکش های گالوانیزه سرد و گرم برای آنها اجرا می شود.

پیچ چشمی خودکار

از کاربردی ترین پیچ های چشمی می توان به نوع خودکار اشاره کرد. پیچ چشمی خودکار دارای نوک بسیار تیز و رزوه های درشت است و به همین دلیل بدون نیاز به سوراخ کاری می توان آن را در سطوح مختلف چوبی و پلاستیکی و غیره فرو برد. مانند سایر پیچ های ای بولت، در انتهای این قطعات حلقه فلزی مقاوم برای آویز کردن و کشیدن اجسام به کار می رود.

پیچ چشمی ریز

پیچ ای بولت ریز همان طور که از نامش مشخص است، طول کمی نسبت به سایر پیچ های این خانواده دارد و بیشتر برای نصب تزئینات استفاده می شود. طول کل این پیچ ها 16 میلیمتر و بخش رزوه شده آنها 6 میلیمتر است. این پیچ ها در گریدهای 4.6 و 5.6 تولید شده و به ترتیب 400 و 500 نیوتن مقاومت کششی دارند و گام رزوه های آنها 0.75 تا یک میلیمتر است. از دیگر انواع این پیچ ها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • پیچ چشمی M5, M6, M8, M10, M12, M16, M20
  • پیچ چشمی در گریدهای A2, A4
  • پیچ چشمی کلاس 4.8, 8.8, 10.9

استانداردهای پیچ چشمی 444

در طراحی و تولید پیچ ای بولت استانداردهای متعددی رعایت می شود از قبیل DIN 444 که استاندارد آلمانی است. علاوه براین، استانداردهای ISO 580 و ASTM نیز در نظر گرفته می شود. این استانداردها شامل مشخصات دقیق ابعاد، گرید مواد، و تست‌های کیفی هستند تا اطمینان حاصل شود که پیچ چشمی برای کاربردهای خاص ایمن و قابل اعتماد است.

ابعاد پیچ چشمی

در جدول زیر ابعاد پیچ ای بولت استیل و فولادی را می توانید مشاهده کنید:

ابعاد پیچ چشمی

کاربرد پیچ چشمی 444

با توجه به ساختار و مقاومت بسیار بالا، اصلی ترین موارد کاربرد پیچ چشمی عبارتند از:

  • نصب تجهیزات از قبیل لوستر، تابلو، چراغ روی سقف و دیوار
  • اتصال طناب در صخره نوردی و نجات
  • بستن طناب و کابل در کشتی و قایق
  • بلند کردن اجسام سنگین با جرثقیل و بالابر
  • کابل کشی دیوارها

قیمت پیچ چشمی din 444

قیمت پیچ چشمی یا ای بولت بر اساس ابعاد، کلاس و گرید و جنس آنها محاسبه می شود. علاوه براین، این پیچ ها برخی وارداتی بوده و تعرفه های گمرکی و نوسان نرخ ارز بر قیمت آنها اثر می گذارد. نوین صنعت پارس تولیدکننده پیچ چشمی بوده و محصولات خود را بدون واسطه با قیمت مناسب ارائه می دهد. جهت استعلام قیمت پیچ ای بولت می توانید با کارشناسان فروش این مجموعه تماس بگیرید.

خرید پیچ چشمی 444

برای خرید پیچ ای بولت لازم است به فاکتورهایی از قبیل جنس و نوع روکش به کار رفته در آنها دقت شود. علاوه براین پیچ حتما باید بر اساس استانداردها طراحی و تولید شده و ابعاد آن با سایر قطعات سازگار باشد. جهت خرید پیچ چشمی می توانید با کارشناسان نوین صنعت پارس تماس گرفته و سفارش خود را به صورت عمده یا خرد ثبت کنید. در کوتاه ترین زمان سفارش شما در هر نقطه از ایران بدون واسطه تحویل داده خواهد شد.

تولید پیچ چشمی din 444

نوین صنعت پارس تولیدکننده پیچ چشمی استیل، آهنی و فولاد خشکه در ابعاد و گریدهای مختلف است و تمام استانداردهای DIN 444 در طراحی و ساخت آنها رعایت شده است. به همین دلیل محصولات این مجموعه دارای گارانتی بوده و کیفیت آنها تضمین شده است.

فروش پیچ چشمی 444

محصولات نوین صنعت پارس به صورت عمده و خرد با قیمت مناسب و بدون واسطه به فروش می رسد. علاوه بر تولید، این مجموعه تامین کننده پیچ ای بولت بوده و محصولات برندهای معتبر خارجی را ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن های پایین صفحه تماس گرفته و از مشاوره رایگان کارشناسان فروش قبل از خرید بهره مند شوید.