پیچ استاد بولت b16

Stud bolt ASTM A193 B16

پیچ استاد بولت b16 تولید شده با فولاد آلیاژی بر اساس استانداردهای ASTM A193, ASTM A320 بوده و یکی از مقاوم ترین انواع پیچ استاد بولت در حرارت بالا است. این پیچ تمام رزوه بوده و به دلیل استفاده از فولاد آلیاژی در برابر نم و رطوبت و تماس با مواد خورنده مقاومت کمی دارد. به همین دلیل پیچ B16 با روکش گالوانیزه گرم، رنگ اپوکسی و روکش های فسفاته در سایزهای متنوع ارائه می شوند.

دسته ها: ,
استعلام قیمت و خرید عمده و خرد

مشخصات فنی استاد بولت b16

  • قطر اسمی: 16 میلی متر
  • گام رزوه: 2 میلی متر
  • طول: مطابق با استانداردهای مختلف (معمولاً بین 50 تا 200 میلی متر)
  • ماده: فولاد آلیاژی (مانند ASTM A193، ASTM A320 و یا گریدهای مختلف فولاد ضد زنگ)
  • سطح پوشش: گالوانیزه گرم، روکش فسفاته، رنگ اپوکسی و یا بدون پوشش
  • استانداردها: DIN 931، ISO 3506، ASTM A193، ASTM A320 و …
  • کلاس های مقاومت: 70، 80، 100، 120 و …
  • استحکام تناسیل: 100000 PSI برای سایزهای بیشتر از 2 اینچ و 125000 برای سایزهای کوچکتر
  • دارای مقاومت حرارتی بالاتر از 1000 درجه سانتی گراد

آلیاژهای به کار رفته در استاد بولت b16

متریال اصلی به کار رفته در این پیچ ها فولاد آلیاژی بوده و بر اساس نوع آلیاژ میزان مقاومت و استحکام متفاوتی دارد. از جمله آلیاژهای به کار رفته در این پیچ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فولاد آلیاژی ASTM A193:  این آلیاژ پرکاربردترین نوع فولاد برای ساخت پیچ استاد بولت B16 است. به دلیل استحکام بالا، مقاومت در برابر خوردگی و تنش‌های کششی و برشی، برای اتصالات در صنایع مختلف مانند نفت و گاز، پتروشیمی، نیروگاه‌ها و تاسیسات آب و فاضلاب مناسب است.
  • فولاد آلیاژی ASTM A320:  این آلیاژ نوعی فولاد آلیاژی کروم-مولیبدن است که به دلیل مقاومت بیشتر در برابر دماهای بالا نسبت به ASTM A193، برای اتصالات در صنایع با دمای بالا مانند نیروگاه‌ها و صنایع فولاد کاربرد دارد.
  • فولاد ضد زنگ: از گریدهای مختلف فولاد ضد زنگ مانند 304، 316 و 304L نیز می‌توان برای ساخت پیچ استاد بولت B16 استفاده کرد. این نوع پیچ‌ها به دلیل مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی، برای اتصالات در محیط‌های خورنده مانند صنایع شیمیایی، دریایی و غذایی مناسب هستند.
  • آلیاژهای خاص: در برخی موارد خاص، ممکن است از آلیاژهای خاص مانند Inconel، Monel و Hastelloy برای ساخت پیچ استاد بولت B16 استفاده شود. این آلیاژها برای اتصالات در محیط‌های بسیار خورنده یا با دمای بسیار بالا به کار می‌روند.
کربن C منگنز Mn فسفر P گوگرد S سیلیسم Si کروم Cr مولیبدنیوم Mo آلومینیوم Al وانادیوم V
۰.۳۶-۰.۴۷ % ۰.۴۵-۰.۷۰ % ۰.۰۳۵ % ۰.۰۴ % ۰.۱۵-۰.۳۵ % ۰.۸۰-۱.۱۵ % ۰.۵۰-۰.۶۵ % ۰.۰۱۵ % ۰.۲۵-۰.۳۵ %

ویژگی های پیچ استاد بولت b16

برخی از ویژگی های این پیچ ها عبارتند از:

استحکام بالا

نوع آلیاژ به کار رفته در این پیچ و حرارت دهی مداوم در درجه های بسیار بالا منجر به افزایش استحکام پیچ B16 در برابر تنش های کششی و برشی شده است. استحکام بالای این پیچ منجر به کاربرد گسترده آن در صنایع مختلف از جمله خطوط انتقال نفت و گاز و پتروشیمی شده است.

دارای روکش ضد زنگ

به عنوان یکی از نقاط ضعف این پیچ ها می توان به مقاومت پایین فولاد آلیاژی در برابر تماس با مواد خورنده و نم و رطوبت اشاره کرد. به همین دلیل این پیچ ها با روکش های گالوانیزه، رنگ اپوکسی و روکش های فسفاته ارائه می شوند.

مقاومت حرارتی بالا

در فولاد آلیاژی به کار رفته در این پیچ ها عناصری از قبیل کروم، مولیبدن و وانادیوم وجود دارد. این ترکیبات تاثیر زیادی بر افزایش مقاومت حرارتی پیچ گذاشته اند. به طوریکه در دمای بالای 500 درجه سانتیگراد تنش و کشش در این پیچ ایجاد نشده و به اتصالات آسیب وارد نخواهد شد.

کاربرد استاد بولت B16

  • اتصال فلنج ها در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاه ها
  • اتصال شیرآلات در خطوط لوله آب و فاضلاب، تجهیزات صنایع دریایی و غیره
  • اتصالات سازه های بتنی و فولادی، پل ها

قیمت استاد بولت b16

مهم ترین تفاوت در انواع پیچ B16، نوع آلیاژها و ابعاد و سایز آنها است. این دو فاکتور به شدت بر قیمت استاد بولت B16 تاثیرگذار هستند. علاوه براین، نوسان قیمت فلزات و تعداد واسطه ها میان تولیدکننده و خریدار از دیگر عوامل مهم در تعیین قیمت پیچ B16 به شمار می روند. برای استعلام قیمت روز این پیچ ها می توانید با کارشناسان فروش نوین صنعت پارس تماس بگیرید.

تامین و تولید استاد بولت b16

در انتخاب و خرید استاد بولت B16 کیفیت آلیاژها و رعایت استانداردها در طراحی و ساخت اهمیت بالایی دارند. نوین صنعت پارس در طی سالها فعالیت در این حوزه بهترین نوع پیچ را تولید و تامین کرده و به سراسر ایران ارسال می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ویژگی این پیچ ها و دریافت مشاوره رایگان قبل از خرید می توانید با کارشناسان نوین صنعت پارس تماس بگیرید.